התפשטות האומיקרון; הוועדה מתכנסת: סיווג מחדש לרשימת המדינות האדומות

צבי טסלר No Comments on התפשטות האומיקרון; הוועדה מתכנסת: סיווג מחדש לרשימת המדינות האדומות

ועדת החוקה מתכנסת הבוקר לדון בתקנות הסיווג החדש למדינות האדומות לדבריהם, המעבר מבטא מעבר מהכלה לשלב צמצום התחלואה | 14 מדינות ייוותרו ברשימת המדינות בסיכון מרבי שהיציאה אליהן נאסרה ומקסיקו תתווסף לרשימה

חברי הכנסת החרדים בוועדת החוקה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעוד שעה קלה תתכנס ועדת החוקה לדון בתקנות הסיווג החדש למדינות האדומות המבטא מעבר משלב ההכלה לשלב צמצום התחלואה; 14 מדינות ייוותרו ברשימת המדינות בסיכון מרבי שהיציאה אליהן נאסרה ומקסיקו תתווסף לרשימה ב-30.12 לדרישת הוועדה יתווספו: חריג הומניטרי לאירוע חיים משמעותי של קרוב מדרגה ראשונה ויציאה לצורך עבודה חיוני.

מוצע להוסיף, חריג בסעיף הצורך ההומניטרי, לפיו ניתן יהיה לצאת לאירוע חיים משמעותי של קרוב משפחה מדרגה ראשונה. כמו כן, מוצע להוסיף חריג שיאפשר יציאה לצורך עבודה חיוני שלא ניתן לדחות ומחייב נוכחות פיזית. תוספת זו נועדה למקד את הבקשות בצרכי עבודה חיוניים ולא יציאה לאירועים המוניים, תערוכות או כנסים המהווים סיכון אפידמיולוגי.

עוד מוצע כי הפנייה לוועדת ההשגות תעשה באופן מקוון כאשר קישור לטופס מקוון ודרכים נוספות אם ישנן, יצוינו בהחלטת ועדת החריגים. מטרת התיקון היא לפרסם את הפנייה לוועדת ההשגות רק למבקשים שבקשתם נדחתה, מתוך מטרה שלא להציף את ועדת ההשגות בפניות של אלו שטרם ניתנה החלטה בעניינם.

תקנות הגבלת היציאה והכניסה יוארכו עד ל-5.1.22. רשימת המדינות בסיכון מרבי שהיציאה אליהן נאסרה תשונה בהתאם לסיווג על פי הקריטריונים החדשים המדינות הבאות יישארו כמדינות אדומות: איחוד האמירויות, ארה"ב, אתיופיה, בריטניה, דרום אפריקה, הונגריה, טנזניה, ניגריה, ספרד, פורטוגל, צרפת, קנדה, שוויץ ותורכיה. כמו כן מוצע להוסיף לרשימת המדינות הללו את מקסיקו

בדברי ההסבר לתקנות נכתב כי "עד כה, מאז זיהוי ווריאנט האומיקרון, כל עוד התחלואה בישראל הייתה מוכלת בצורה טובה, הקריטריונים לסיווג המדינות התייחסו למידת התפוצה של הווריאנט ולביטוי שלה בתחלואה החוזרת עם הווריאנט לישראל.

כעת, במעבר משלב ההכלה לשלב צמצום התחלואה, הקריטריון הרלוונטי הינו היקף התחלואה הנכנסת לישראל ממדינה מסוימת. בהתאם לחוות הדעת האפידמיולוגית, וההסברים בה, בשלב זה אחוז התחלואה הנכנסת שיהווה רף למדינה אדומה יעמוד על 2% ומעלה מכלל הנכנסים ממדינה".



0 תגובות